Exformation i bilder

Exformation finns inte bara i texter utan även i bilder, filmer, middagsbjudningar osv. Bilden här vid sidan innehåller fyra cirklar skapade med ett antal små kvadrater ... vad kommunicerar denna bild till dig?

Vad är information och vad är exformation?

För övrigt så anser jag att Anna Anka kommunicerar med väldigt låg exformation - hon sållar inte bort någonting innan hon pratar utan låter oss tittare få ta del av hennes värderingar, tankar och reflektioner i realtid ... ;-)

Kommentarer

  1. Hörde Anna Anka bli intervjuad av Ulf Elving på radion och där var hennes framtoning inte riktligt lika "på"...man kan ju undra hur mycket som är regi av TV3 och hur mycket som är hennes personlighet?

    SvaraRadera
  2. Jag håller med om att TV3 säkert är "duktiga" på att "coacha" Anna, men jag hörde henne även i Debatt i "direktsändning" och det var samma jargong där. Jag såg henne en del i hennes julprogram och jag tycker hon där visade att hon gått från "charmig frispråkig & stark kvinna som säger vad många tycker men inte vågar säga" till mera "pinsam provocerande & patetisk kvinna som säger allt möjligt skit utan att ha belägg för det".

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

IT outsourcing som ett äktenskap

Förändring - "Fyrarummaren"

12 livsregler - en summering