Exformation Magic7 music videos

Jag är riktigt nöjd med min "Exformation Magic7 music-videos" lista (se i kolumnen till höger). Min tanke är att regelbundet uppdatera denna lista och ha 7 riktigt heta musikvideos, lite gammalt, men mest nytt. För mig så är musikvideos ett ypperligt exempel på något som berör mig, dvs aktiverar exformation i min hjärna. Ta bara Robyn, vilken utstrålning&kraft. Kylie Minogue, som producerat hits sen 80-talet ("I should be so lucky - lucky, lucky, lucky"). Lady Gaga - gör ju sin grej helt och hållet - man vet dock inte riktigt var man har henne (bild från edwardpattinson.blogg.se). We no speak americano - hur kunde den låten bli en sån hit? Lovestoned, en svensk ung grupp som lyckats fantastiskt bra. Mauro Scocco, Jackie "live" - bättre blir det inte. Belinda Carlisle - nostalgi från studentkorridoren på Delfi våren 1988.

Varför har jag valt just 7 låtar? Jag gillar teorin om det magiska talet 7.


Så, håll till godo med 25-30 minuters underhållning, gärna i helskärmsläge i den bärbara datorn eller iPad´n, på bussen, eller vid spisen, kanske i sängkammaren ... tack för det YouTube!
Vad Mia Törnblom tycker om Robyn, Lady Gaga & Mauro Scocco återkommer jag till inom kort ...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

IT outsourcing som ett äktenskap

Förändring - "Fyrarummaren"

12 livsregler - en summering