14 november 2010

Glöm bort allt du lärt dig

Jag gillar TrendTV med Göran Adlén. Hans program från April i år heter "Glöm bort allt du lärt dig".

Några citat (dock mina egna formateringar):
"Kommunikationen sker inte längre främst mellan företag och konsument, utan mellan konsument och konsument. Kraften i word-of-mouth har fullkompligt exploderat tack vare spridningen via digitala medier. Det är viktigare än någonsin att ge kunder något att prata om, att de får en bra story som de kan sprida vidare bland vänner och bekanta."

"Göran Adlén menar att framtidens vinnare är produkter som är überlagom, det vill säga de har mer karisma och personlighet än kvalitet och pris. Apple är ett lysande exempel på fenomenet überlagom."

"Gränsen mellan den privata och yrkesmässiga sfären håller på att smälta samman. Det går därför inte att se sociala medier som något som personalen endast bör göra på fritiden. Om personal enbart använder sig av Facebook och Twitter för privat bruk, så är det inte dessa kanaler som det är fel på, utan företagets ledarskap och kommunikationsstrategi".

Läs och se hela inslaget på TrendTV här:

Trendtv 11 - Glöm bort allt vad du har lärt dig from Trendtv on Vimeo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar