Kay Pollak - Att välja glädje

Jag har sett Kay Pollak föreläsa ett par tre gånger - jag har alltid varit lika imponerad. Det är några år sedan nu, men medan jag läste ett blogginlägg kopplat till förbättringsförslag inom utbildning så kom jag att tänka på honom och hans fantastiska sätt att trollbinda sin publik.

När jag bläddrar i hans bok "Att välja glädje" så inser jag, igen, vilken mängd sanningar han förmedlar.

Några citat:

Varje tanke du tänker skapar antingen en känsla av harmoni, balans, glädje (dvs lycka) eller en känsla av störning, olust, irritation (dvs olycka).

Dina tankar om andra människor är meddelande till dig själv - om dig själv.

Det är jag som väljer mina tankar. Genom mina val kan jag välja glädje.

Jag måste ta mig tid att läsa oftare i denna bok - för att bli inspirerad letade jag upp nedan korta klipp från en av hans föreläsningar - enjoy:


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

IT outsourcing som ett äktenskap

Förändring - "Fyrarummaren"

12 livsregler - en summering