Bengt Jacobsson - information och exformation

Jag gör då och då en sökning på ordet exformation (via Google search) för att se om det dykt upp något nytt spännande. För någon dag sedan hittade jag nedan klipp från Undervisningshuset, Bengt Jacobsson pratar om information och exformation.
Han har hittat ordet exformation i boken Märk världen av Tor Nörretranders (precis som jag en gång för väldigt länge sedan nu). Han har kommit till insikten att exformation är viktigare än information samt ställer sig själv frågan:
- Kan man lyssna på det nån inte säger?

Enjoy, directly from YouTube:



Jag delar också med mig av ett klipp med Leo Buscaglia, "Speaking of love":
http://www.youtube.com/watch?v=opGlp1pE59s

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

IT outsourcing som ett äktenskap

Förändring - "Fyrarummaren"

12 livsregler - en summering