Desigual - Livet är coolt

Efter att ha tagit rulltrappan ner till bottenvåningen av Desiguals affär på Regent street i London, samt gått de ca 15 metrarna till herravdelningen, så fick jag syn på den direkt. En skjorta som talade till mig... bokstavligt. Jag tänkte, den bara måste jag ha!

Desigual har ju sedan starten satsat på ett koncept där klädernas budskap är viktigt och att själva budskapen faktiskt är synliga på skjortorna (se mina tidigare inköp).
Exempel är:
too much fun to quit
Don´t worry be happy
Happy every time!!!
the story start with a happy kiss
Watch out
Words that cheer you up give you happy feelings, put you in a positive state of mind
Dream together
All starts with a dream

Den nya skjortan (se bild till höger) är gjord av ett tyg som är ett kollage av asiatiska/engelska tidningsartiklar, serie-strippar, korsord, recept, med insprängda små budskap som:
La vida es chula! (Livet är coolt)
This is Your Life
I´ll rock you so hard
Life is beautiful
Take a nap

Fantastiskt - snacka om att kommunicera exformation genom de kläder man har på sig.
När jag skulle betala, så frågade den engelsk-asiatiska expediten var jag kom ifrån. När jag sa Sverige, så berättade hon för mig att Desigual faktiskt startades av en svensk på Ibiza. Coolt, tänkte jag. När man kollar på Desiguals hemsida så står det dock att Desigual startades 1984 av en schweizare - well, det är inte lätt det där med kommunikation - och att skilja på Sweden and Switzerland...

Sexy, Fun and Lov - Desigual spring-summer 2013, from YouTube:

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

IT outsourcing som ett äktenskap

Förändring - "Fyrarummaren"

12 livsregler - en summering