IQ + EQ => framgång i arbetslivet
 
Hur når man framgång i arbetslivet?     Det finns en hel del forskning som visar vad som krävs i arbetslivet för att nå framgång. En viktig förmåga för att klara av ett visst arbete handlar om att du behöver ha tillräcklig IQ  - du behöver ha en "problemlösningsförmåga" som gör att du kan hantera de arbetsuppgifter som ingår i arbetet. Men... detta visar bara på att du har en förmåga att klara av en viss typ av arbetsuppgifter - det säger ingenting om hur du samarbetar med andra och hur du upplevs på arbetsplatsen.   En liten film som förklarar mer om begreppet IQ och hur du kan mäta detta - från Kandidata :       För att bli framgångsrik på jobbet behövs också ett antal emotionella förmågor  ( EQ ). Dessa förmågor visar hur bra vi:   uppfattar och uttrycker oss  utvecklar och upprätthåller sociala relationer  klarar motgångar och utmaningar    En person med hög emotionell förmåga når individuell framgång genom att skapa:   mening  samarbete  glädje  effektivitet  resultat  l...
 
 
 
