The language of leaders
Kontentan #345 (5/2012) är en summering av boken "The language of leaders - how top CEOs communicate to inspire, influence and achieve results" skriven av Kevin Murray ( se också länk på chef.se ) . Han har specialiserat sig på strategisk kommunikation, imageskapande management och kommunikativt ledarskap. Nedan har jag kort gått igenom de tolv tydliga, gemensamma nämnare som Kevin hittade genom intervjuer med 54 brittiska företagsledare avseende vad som krävs för att bli framgångsrika kommunikatörer. Jag har också gjort mina egna reflektioner kopplat till varje gemensam nämnare . Visa att de kan lita på dig Tillförlitlighet är avgörande när du leder andra. Medarbetare följer inte en ledare som de inte litar på. De måste känna din glöd och tro på att du är hängiven din sak. En sanning i alla situationer, både på arbetsplatsen och privat . Bygg ett ramverk av värderingar och mål Dina medarbetare jäktar inte till jobbet för att uppfylla finansiella mål. De kommer fö