9 februari 2010

Venedig


Jag gillar verkligen Venedig. Det är något väldigt speciellt med Venedig. För Er som varit där - tänk tillbaka på de gamla pampiga husen, de trånga gränderna, dofterna, kanalerna, båtarna/gondolerna, glassen, souvenirbutikerna, turisterna, den klibbiga värmen, duvorna, torget, broarna ...

Staden Venedig kommunicerar till mig. Den aktiverar en mängd exformation i min hjärna - I love it!
Bilden som pryder första sidan på min blogg - var tror ni den är tagen? Just det - Venedig sommaren 2009. Jag tycker om den bilden - en avslappnad Mårten med en mäktig vy över Venedig som bakgrund. En bild som säger mer än 1000 ord ... men vilka ord kommunicerar denna bild till Dig?

3 kommentarer:

  1. Bilden kommunicerar att jag måste tillbaka till Venedig så fort jag bara kan. Man kan aldrig få en överdos av världens vackraste stad, eller hur? :-D

    SvaraRadera
  2. Glömde en sak. Bilden måste vara tagen från Rialtobron eller hur? ;-)

    Hoppas du hade en trevlig resa.

    SvaraRadera
  3. Korrekt, bildn är tagn från Rialtobron.

    SvaraRadera