TEDx Neuroleadership HOLONE

Jag är sen många år enormt förtjust i TED - denna magiska plats för lärande. Jag ägnar mig ibland åt att googla på ordet TED tillsammans med något annat nyckelord för att se vad som dyker upp. Ikväll skrev jag in söksträngen "ted neuroleadership" eftersom neuroleadership ligger högt på min lära-mig-mer-om topplista. Då fick jag fram bl. a nedan två TEDx talks från 2009 med David Rock och Daniel J. Siegel. Anledningen att David och Daniel är högintressanta för mig just nu beror på min förtjusning i informationstjänsten/nyhetsbrevet HOLONE som jag för en tid sen blev introducerad till - i HOLONE finns flera referenser från Davids och Daniels forskning. 
HOLONE gör modern hjärnforskning till livskonst genom att leta upp, komprimera och översätta intressanta vetenskapliga artiklar inom området kognitiv neurovetenskap. 

Vill du "hänga med" utifrån de senaste forskningsrönen, börja prenumerera på HOLONE
Deras eminenta nyhetsbrev utkommer 4 ggr per år - gå omgående till deras hemsida och registrera dig. 
Priset för prenumeration är i dagsläget 895 SEK per år. Men, om du på HOLONE´s web-site anger Rabattkod 628M så får du 15% rabatt... vilket ger priset 760 SEK per år.

HOLONE är en informationstjänst om modern hjärnforskning. Produkten innehåller tryckt Nyhetsbrev i pappersformat, WebbTV, Läsarforum, länkar till bra Webbföredrag och Hjärnträning.
Direkt från TEDx & YouTube:

A Provocateur - a novel Intrusion that Invites thinking and Inspires actions - AN AGENT OF POSITIVE CHANGE



 three more R´s - Reflection, Relationships and Resilience...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

IT outsourcing som ett äktenskap

Förändring - "Fyrarummaren"

12 livsregler - en summering