Emil Jensen - "Stressa inte, oroa dig inte"

Ikväll var jag en delmängd av åttonde december gänget som fick glädjen att njuta av Emil Jensen live på Victoriateatern i Malmö. "Stressa inte, oroa dig inte" var ett av hans verk som framfördes.

Jag måste erkänna att fram till för ett par dagar sedan så hade jag inte uppmärksammat Emil över huvud taget. Jag hade lite perifert hört namnet, men aldrig riktigt tagit mig tiden att lyssna på honom. Men efter en enkel Youtube-sökning så blev jag varse några av hans magiska verk... och efter kvällens föreställning är jag helt såld. Emil är ju helt underbart fantastiskt magisk. Han har en oerhörd närvaro på scenen, med texter som har en blandning av vardaglig humor och sylvass samhällsanalys, en hel del skör vacker melodiös musik och sång, duktiga multiartister som stödjande musiker samt ett självförtroende med tillhörande självdistans som räcker till halvmånen och tillbaka...

Ett av hans bästa alster är "Stressa inte, oroa dig inte" som du kan lyssna på nedan:


Den påminner mig om den gamla klassikern "Everybody´s Free To Wear Sunscreen" av Baz Luhrmann - läs mer om dess historia i ett av mina äldre blogg-inlägg.


Några av mina andra nyfunna favoriter som jag kommer njuta av flera gånger närmaste tiden är t ex "Ångrar alla bad jag aldrig tog":


"Inte vackrast i världen":


Avslutningsvis... Tack Hampus för att du introducerade oss till Emil - en ny underbar värld att utforska!  


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

IT outsourcing som ett äktenskap

Förändring - "Fyrarummaren"

12 livsregler - en summering