Our iceberg is melting, sa pingvinen

Jag har varit intresserad av organizational change nu ett tag. Därför var det lite roligt när jag av en nära kollega/ledare fick boken "Our Iceberg Is Melting", skriven av John Kotter och Holger Rathgeber, som en inspirationsbok att läsa under sommaren. Efter att ha läst den är jag lite kluven. Var den så bra? Ena delen av mig är lite besviken. Jag tyckte inte boken var så imponerande som jag hade förväntat mig. Men, den andra delen av mig är imponerad av hur man med en enkel fabel/berättelse kan konkretisera och visualisera Kotter´s 8 steg för att driva förändring. Så, efter att ha låtit boken sjunka in ytterligare och efter att ha bläddrat igenom boken en andra gång, så är jag benägen att skriva under på att denna bok är närapå lysande...
Hör John Kotter själv beskriva syfte med och innehåll i boken, direkt via YouTube:

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

IT outsourcing som ett äktenskap

Förändring - "Fyrarummaren"

12 livsregler - en summering