Först till framtiden, via Talarforum på Ideon
Igår var det fredagsfrukostgratisföreläsning på Elite hotel Ideon i Lund via Talarforum. Det var första gången jag var där - en imponerande byggnad må jag säga. Frukosten var förträfflig, spännande yoghurt-müsli-blandning, croissants och smoothie-shots. Träffade både en befintlig kollega, Sofia, samt en före detta kollega som jag en gång var med och anställde till Telia "nånting", Anna, som numer jobbar på HiQ, förresten i samma hus som hotellet. Roligt.
Föreläsare var Johan Mathson, Gävlepåg som arbetat i ett 30-tal länder bl a med strategiimplementering, affärsutveckling, ledningsgruppsutveckling och föreläsningar. Hans föreläsning hette "Först till framtiden - Ledarskap, framtid och förändring". Johan använde sin bärbara Sony Vaio till att ge oss en multimedial presentation, som tog oss med på en resa genom de senaste årtiondenas snabba teknikutveckling och de ändrade marknadsförutsättningar detta medfört. Summering:
IKEA Martin Cooper Edison Colin Moon Yao Ming BIC phone Shangri-la
Han berättade t ex att det som blivt allt viktigare för kunderna av idag är:
Han berättade också att framgångsrika företag av idag:
Han poängterade att en stor utmaning för att implementera strategier är att förändra beteende och att få varje medarbetare att:
För att komma Först till Framtiden gäller:
Via YouTube, ett smakprov:
Föreläsare var Johan Mathson, Gävlepåg som arbetat i ett 30-tal länder bl a med strategiimplementering, affärsutveckling, ledningsgruppsutveckling och föreläsningar. Hans föreläsning hette "Först till framtiden - Ledarskap, framtid och förändring". Johan använde sin bärbara Sony Vaio till att ge oss en multimedial presentation, som tog oss med på en resa genom de senaste årtiondenas snabba teknikutveckling och de ändrade marknadsförutsättningar detta medfört. Summering:
IKEA Martin Cooper Edison Colin Moon Yao Ming BIC phone Shangri-la
Han berättade t ex att det som blivt allt viktigare för kunderna av idag är:
- engagemang
- att man verkligen bryr sig om kunden
- skapar och tydliggör mervärden
- proaktivitet
- förstå kundens situation
- överträffa förväntningar
Han berättade också att framgångsrika företag av idag:
- har en bra företagsledning
- arbetar "action orienterat"
- förbättrar ständigt
- är bäst på strategiimplementering
- arbetar faktabaserat
- behåller de kunder man har
- har ett genuint målfokus
- mobiliserar hela organisationen
Han poängterade att en stor utmaning för att implementera strategier är att förändra beteende och att få varje medarbetare att:
- Lyssna
- Förstå
- Acceptera
- Agera
För att komma Först till Framtiden gäller:
If it´s gonna be
it´s up to me
Via YouTube, ett smakprov:
Kommentarer
Skicka en kommentar