Eckhart Tolle in the Rubin Report

Eckhart Tolle är en person jag hört mycket om genom åren och även sett en del videos med honom på Youtube, men jag har aldrig riktigt fastnat för honom tidigare. Jag har tyckt han verkar tråkig och kanske till och med lite för djup, om nu det är möjligt...

Av olika anledningar råkade jag i förra veckan klicka fram en intervju med honom gjord för Rubin Report. Jag fastnade och såg färdigt. En härligt sansad personlig intervju i ett behagligt tempo. Ibland tar jag lite tid på mig för att hitta rätt, men nu är jag definitivt en "Eckhart-fan". (se videon från Youtube nedan)

Vad är det egentligen Eckhart Tolle har kommit fram till... se några av hans mest populära citat nedan:


Realize deeply that the present moment is all you ever have.
Make the Now the primary focus of your life

For what you do to others, you do to yourself

Instead of asking "What do I want from life",
a more powerful question is "What does life want from me?"

You can only lose something that you have,   
   but you cannot lose something that you are

I have lived with several Zen masters - all of them cats

Wisdom comes with the ability to be still

Whatever the present moment contains,
accept it as if you had chosen it

You are the universe,
you aren´t in the universe


Eckhart Tolle - en magisk man med mycket visdom att dela med sig av. Avsätt en dryg timme och se intervjun nedan från Rubin Report, via Youtube.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

IT outsourcing som ett äktenskap

Förändring - "Fyrarummaren"

12 livsregler - en summering