Mauro Scocco i Jills veranda

Jag har sagt det förr. Mauro Scocco är enligt mig världens genom tiderna bästa artist.
Jag inser givetvis att detta inte är en objektiv sanning, men på ett mer subjektivt plan så finns det för mig ingen annan som levererat på samma höga nivå under de senaste 35 åren. Och, jag är inte ironisk. Jag menar allvar. (se alla mina tidigare blogginlägg om Mauro för ytterligare inspiration)

Dock måste jag erkänna att programmet där han är gäst i Jills veranda inte höll den nivå jag hade förväntat mig. Möjligen hade jag lite för höga förväntningar. Ett småtrevligt program som innehöll ett par guldkorn, t ex när Mauro och Jill gör om låten "Himlen runt hörnet " i country-version. Alla delar av programmet där Mauro sjunger är bra, men resten tyckte jag aldrig riktigt lyfte. Men vadå - Jill lyckades få Mauro Scocco som gäst. Bara en sån sak... respekt!

Se hela programmet via svtplay inom de närmsta sex månaderna.

Slutligen - njut av låten "Himlen runt hörnet" där Mauro och Jill gör en vacker country-version av den klassiska Lisa Nilsson hitlåten:



Se också den för mig nya musikvideon av den engelska versionen av samma låt - "Ticket to heaven":

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

IT outsourcing som ett äktenskap

Förändring - "Fyrarummaren"

12 livsregler - en summering