Ledarskap och musikalitet

Jag tror att det finns en koppling mellan bra ledarskap och att vara musikalisk. Varför? Jo, för att det krävs lite takt och ton för att klara av att kommunicera på ett assertivt sätt.

Jag har lagt till ett paket med videoklipp i bloggen - se kolumnen till höger (scrolla ner en liten bit). Här har jag inkluderat alla klipp som jag haft med i bloggen på tema ledarskap, t ex Steve Jobs examenstal vid Stanford, Bill Clinton som ljuger, Fish philosophy, Kotter´s change model...

Har just du exempel på bra ledarskapsklipp från YouTube - tipsa mig gärna genom att kommentera inlägget!


Jag har också uppdaterat min Magic7 music-video lista i högerkolumnen. I Oktober månads lista finns givetvis Robyn med - hon är ju nr1 just nu. Men, också Adam Lambert, Oskar Linnros, Milow, Eminem, Erik Hassle & Lady Gaga platsar denna månad.

Vad kan man dra för exformativ slutsats av detta?

Kommentarer

  1. Hej Mårten!
    Tack för en intressant blogg. Inte bara inlägget om ledarskap och musikalitet som jag håller med om har en bra koppling.
    Här kommer ett tips om en bra YouTube-video om ledarskap. Jag tittade igenom de du samlat om ledarskap, men kunde inte se den där. Kanske missade jag den, men hursomhelst här är tipset:
    http://www.youtube.com/watch?v=IrCeVwwu0Xc
    Det är Desmond Tutu som blir intervjuad och berättar om sin syn på en bra ledare.
    /Markus

    SvaraRadera
  2. Tack för din återkoppling, Markus. Alltid kul att höra att bloggen upplevs intressant. Jag är fascinerad av hur mycket spännande videoklipp som finns samlade på YouTube, jag ska fortsätta samla på mig bra klipp - tack för ditt tips!
    /Mårten

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

IT outsourcing som ett äktenskap

Förändring - "Fyrarummaren"

12 livsregler - en summering