Henrik Jönsson äger Magdalena Andersson

Jag har följt Henrik Jönsson sedan 2019 och tycker han är fantastisk på att pedagogiskt förmedla politiska skeenden så att det blir begripligt och intressant i ett svenskt historiskt perspektiv. Han är faktabaserad, kunnig, välartikulerad och liberal... samt en sann entreprenör. En magiskt härlig karaktär helt enkelt...

När Magdalena Andersson väljer att lyfta upp honom som ett problem så var det droppen som fick bägaren att rinna över... även om glaset har varit proppfullt ett tag nu. Jag tycker att Magdalena Andersson fungerade skapligt i rollen som statsminister, men i rollen som oppositionsledare så är min bild att hon har "tappat det fullständigt". Ingen självinsikt kring de problem och felaktiga beslut som Socialdemokraterna har gjort senaste 30 åren utan allt handlar om att kritisera regeringen och Sverigedemokraterna.

Tack och lov att vi har Henrik Jönsson. Jag är mest imponerad av hans förmåga att gräva fram gamla protokoll och klipp för att sen sätta in det i ett sammanhang med en aktuell knorr.
Fenomenalt
Imponerande...

För er som inte sett hans lördagsfilmer - se nedan från idag - det är riktigt bra! Min bild är att vi behöver fler av Henrik Jönssons kaliber som skapar spänst i den politiska debatten istället för en massa käbbel... "keep up the magic, Henrik"




Vill du läsa en kort summering av Henriks bok "BLI FRI" - läs den här.

Och vad gäller finansiering av min blogg, så kan jag meddela att jag under mina snart 15 år som bloggare har fått ihop två utbetalningar från Google på ca 700 SEK varje gång utifrån de annonser jag har kopplat till bloggen - värdet för mig av att blogga är inte pengar utan det "flow-tillstånd" jag hamnar i under tiden jag skriver samt att jag hittat en kanal att "få ur mig" det jag har inom mig. Om sen någon annan person finner glädje i det jag skrivit så blir det som en bonus...


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

IT outsourcing som ett äktenskap

Förändring - "Fyrarummaren"

12 livsregler - en summering