Mia Törnblom - Du Leder!

Idag intervjuade jag Mia Törnblom angående hennes nysläppta bok "Du leder! - Personligt ledarskap med Mia Törnblom". Tack för det Micael Bindefeld AB! (foto förresten taget av Jann Lipka).

Hur gick då detta till? Jo, i förra veckan blev jag kontaktad av en PR person från Micael Bindefeld AB med ansvar att marknadsföra Mias nya bok. De hade ett tips till mig angående min blogg - varför inte ta del av hennes nya bok och få möjlighet att intervjua henne. Ok, sa jag...

Jag läste igenom hennes nya bok i helgen. Boken är, enligt förordet, "... en bok om att leda. Du behöver inte ha personalansvar för att ha nytta av denna bok, det räcker med att du är intresserad av utveckling och ledarskap. Och det är samma mekanismer oavsett om det gäller att motivera trehundra anställda att jobba mot samma mål eller att få barnen att städa sina rum."

Jag gillar boken. Mer om den och från intervjun i kommande blogginlägg ...
Igår kväll förberedde jag intervjun. Jag googlade på Mia Törnblom och kollade vad som fanns på YouTube. Jag började med att kolla igenom hennes företags webplats, MT-gruppen. Jag läste några av de intervjuer som hon gett tidigare, t ex en bra intervju från Expressen i maj 2008. Mia finns givetvis på Wikipedia också.
Avslutningsvis kollade jag igenom några YouTube-klipp, t ex nedan klipp om bakgrunden till självbiografiska boken "Så dumt". Här kan man t ex höra Mia säga följande coola statement:
"Jag är ganska duktig på att bli intervjuad...jag har ju suttit i polisförhör många gånger ...". Efter detta kände jag att jag "lärt känna" Mia något. Jag har förresten läst två av hennes tidigare böcker "Självkänsla Nu" & "Mera självkänsla", så lite kände jag Mia redan sen tidigare ...

Kommentarer

  1. Häftigt! Du har verkligen fått snurr på bloggen! Själv upplever jag att det står helt still. Men ska kämpa tills loppet är avklarat i alla fall....

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

IT outsourcing som ett äktenskap

Förändring - "Fyrarummaren"

12 livsregler - en summering