Robert Broberg - Öken

En låt som verkligen sticker ut är "Öken" med Robert Broberg. Robert har verkligen förmågan att använda ord på ett effektivt sätt helt i nivå med våra största skalder. Roberts texter har en unik särprägel i form av ett banalt djup som träffar oss rätt i vårt känslocentrum - man blir positivt berörd. Exformation har producerats.

Klipp ur låten "Öken":
Jag tänkte: Hur många drome´dar skulle det här hålla på?
För jag börjar nämligen lite konstigt må.
Jag såg några märkliga figurer på ett krön,
be-du-in sista bön.

Det va öken!
Öken!
Jag drömde mardrömmar och dansade med spöken,
ja det va öken!

allright,
lets go!

Du vet, resans mål de va ju Tutan Kamon,
guiden ropade comon´, comon´ comon!
14 tusen busslaster samtidigt på språng,
kön va ju för fan elva resor lång!

Det va öken!
Vilken öken!
Och det säger jag, av nån jävla tutte såg jag fan inte röken,
det va öken!

Av någon anledning så har min 10-åriga grabb hittat till den här låten - det måste ju bero på att kvalitet är generationsöverskridande...
Se låten framföras från Målarock 1993 i Globen direkt från YouTube nedan - enjoy:

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

IT outsourcing som ett äktenskap

Förändring - "Fyrarummaren"

12 livsregler - en summering