Kissies feedback Johari kommunikation exformation

År 2011 har medfört en strid ström av blogginlägg på tema exformation, ledarskap, kommunikation, underhållning, psykologi, internet, intuition, musik m m. Såhär på årets sista dag kan det väl vara på sin plats och se tillbaka på året och konstatera vilka inlägg som blev populärast 2011:

no1: Därför älskar vi kissie
Redan i november 2009 skrev jag ett inlägg om varför kissies.se är en av Sveriges mest populära bloggar. Många verkar intresserade av kopplingen mellan Kissies och exformation... ;-)

no2: Feedback-trappan
Ett inlägg som av någon anledning blivit väldigt populärt, antagligen för att det inte finns så mycket skrivet om denna term på nätet.

no3: Johari fönster
Ytterligare ett inlägg som överraskar. Måste bero på att mitt inlägg kommer högt upp när man söker på "Johari fönster" via google.se.

no4: Vad är information?
Här förklarar jag på ett pedagogiskt sätt skillnaden mellan information och exformation. Tydligen är många intresserade av det! Not!

no5: Assertiv kommunikation
Detta begrepp verkar ha en uppåtgående trend, eller? I mitt inlägg förklarar jag termen och dess kopplingar till FIRO-modellen.

no6: a Coaching Leadership style
Det enda engelsk-språkiga bidraget. Igår noterade jag mha Feedjit att det var en japansk läsare som via google hittat till detta inlägg - lite kul. I inlägget ges också en förklaring av kopplingen till Primal leadership.

no7: Information-internet-inomhusfontän-intuition
Detta inlägg förklarar den icke helt intuitiva exformativa kopplingen mellan orden information, internet, inomhusfontän och intuition. Kan vara bra att känna till...


Avslutar med det bästa YouTube-klippet 2011, "Talking Twin Babies" - enjoy:

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

IT outsourcing som ett äktenskap

Förändring - "Fyrarummaren"

12 livsregler - en summering