The Party - taste tomorrow today

För ett antal år sedan hade jag förmånen att ibland stöta på Henrik Mannerstråle i samband med något aktuellt säljcase på Tieto. Henrik är en skarp och målmedveten man som gärna delar med sig av sin långa erfarenhet inom sälj- och affärsutveckling. På senare tid har Henrik startat sin verksamhet Mannerstråle and associates, där han t ex kan hjälpa dig med affärsutveckling, vara din säljcoach eller ställa upp som talare.

Dessutom har han nyligen släppt en bok "The Party – taste tomorrow today" - en bok som kombinerar det bästa av säljmetoder och NLP. Jag har läst igenom boken och måste säga att jag är imponerad, av strukturen, av glimten i ögat, av djupet och erfarenheten, av det myckna NLP-innehållet (Henrik har en Master practitioner i NLP) och av proffsigheten. Helt enkelt en bok som är mycket läsvärd. Extra kul också att Henrik refererar en hel del till Stephen Covey´s "Seven habits of highly effective people", som ju är en personlig favoritbok just nu.

Jag kan inte säga att jag har tagit till mig hela innehållet ännu - jag behöver läsa om och ytterligare smälta vissa bitar. Men, att bygga en bok på temat att visualisera ett party som man ska ha i framtiden för att fira de mål och den framgång man har bestämt sig för att uppnå i livet - det är ett riktigt bra tema för en bok. Grattis!

Avslutningsvis, kolla in nedan klipp från YouTube och få ett smakprov på de verktyg Henrik berättar mer om i boken:

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

IT outsourcing som ett äktenskap

Förändring - "Fyrarummaren"

12 livsregler - en summering