Mustafa Can - Livskvalitet

Mustafa Can... jag hade ingen aning om vad jag skulle förvänta mig av dagens inspirationsfrukostföreläsning via Talarforum i Malmö. Det blev en känslomässig resa från Kurdistan till Skövde och vidare till Söder på Stockholm. Frågeställningen var: Vad är det som ger livskraft och livskvalitet?
Är det att renovera köket varannat år, att köpa jordiga morötter på lokala "marknaden", att använda trendigt havssalt, att åka till Toscana och dofta på tio sorters jungfruolja ELLER är det möjligen att ha nära relationer med släkt och vänner...?

Mustafa svarade också på frågan: Vad är ett hem?
Svar; Ett hem är ett subjektivt mentalt tillstånd! Jag är hemma i Sverige.

Jag blev väldigt berörd av denna föreläsning. Det blir så otroligt starkt när man får höra om de utmaningar som vissa har gått igenom samtidigt som man själv haft en enkel rak resa genom livet, från Oxie via Lund och Malmö till Höllviken... sen blev jag väldigt imponerad av Mustafas vackra och målande språk. Där ligger man i lä... Helt enkelt en riktigt bra start på dagen - samtidigt som det gav ett enormt perspektiv på vad ett liv kan innehålla.

Enjoy, via YouTube:

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

IT outsourcing som ett äktenskap

Förändring - "Fyrarummaren"

12 livsregler - en summering