Hedin Exformation fyller 3 år

Idag fyller denna blogg 3 år - Grattis!

I mitt första inlägg, den 8/11 2009, skrev jag:
Jag har skapat denna blogg med syfte att reflektera kring termen exformation, både utifrån den rent vetenskapliga definitionen och utifrån ett mer vardagligt perspektiv. Ordet exformation "uppfanns" av den danska filosofen Tor Nörretranders och beskrevs utförligt i hans bok Märk Världen skriven 1991. Jag läste denna bok för tiotalet år sedan för första gången. I samband med att jag läste boken igen i somras så växte tanken fram att jag måste hitta ett sätt att marknadsföra detta eminenta ord för en något bredare publik. Därav denna blogg.


Det har varit en spännande resa hittills. Jag är nog mest nöjd med att jag lyckats bibehålla energin och passionen för att samla ihop de videoklipp, böcker, seminarier och andra typer av texter som jag tycker resonerar med hur jag ser på effektiv kommunikation och ledarskap. Ordet exformation har fortfarande en bit kvar tills det är allmänt känt, men helt klart har det blivit mer accepterat i svenska språket än när jag började. Att jag utökat bloggen med en ständigt uppdaterad "månadens magic7 musikvideos lista" är jag också väldigt nöjd med - musikvideos berör. Min ambition framåt är att integrera bloggandet än mer med mitt professionella liv. Jag känner redan att jag samlat på mig en grundstomme av kunskap som jag kan fortsätta bygga vidare på och länka till i olika sammanhang. Nästa steg är definitivt att vidareutveckla mina egna reflektioner kring olika ämnen och inte bara ge exformativa summeringar av spännande material ;-)

Under mitt tredje år som bloggare är jag extra nöjd med följande spektra av exformativa magic7 bloggposter, avseende:

Avslutar med ett magiskt YouTube klipp, Henrik Dorsin i "En gaffel kort":

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

IT outsourcing som ett äktenskap

Förändring - "Fyrarummaren"

12 livsregler - en summering