Exformativt ledarskap #3 - Sverige, ett unikt land!


-->
En bild sägs säga mer än 1000 ord. 

Kolla då på nedan bild som härstammar från det pågående samhällsvetenskapliga forskningsprojektet World Values Survey. År 2015 är Sverige det land i världen där befolkningen är mest sekulärt-rationellt kombinerat med att vara mest självständiga-och-må-bra-orienterade. Sveriges befolkning tillsammans med andra protestantiska länder som Danmark, Norge och Nederländerna tillhör de extrema länderna i världen utifrån dessa förhållningssätt.





Hur påverkar ovan fakta vår kultur i Sverige kring ledarskap? Kan det vara bra att känna till att det är vi i Sverige som i ett globalt perspektiv är extrema? Och, visste du att Sverige länge främst var ett utvandrarlandöver en miljon människor lämnade vårt land mellan 1860 och 1930, de flesta för att resa till Nordamerika.


-->
Vill du veta mer om hur jag ser på hur du kan bli en ännu mer modern effektiv välmående ledare? Kolla in min nya bok ”Exformativt ledarskap – 49 nyanserade framgångsrecept  via denna länk...

Läs mer om World Value Survey i mitt gamla inlägg på detta tema.

Vill du veta mer om hur jag ser på hur du kan bli en ännu mer modern effektiv välmående ledare? Läs min nya bok "Exformativt ledarskap - 49 nyanserade framgångsrecept", kolla upp mer detaljer om boken här.  

Boken köper du till exempel hos CDON eller via Adlibris eller via Bokus... eller varför inte via förlaget "Books on Demand".


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

IT outsourcing som ett äktenskap

Förändring - "Fyrarummaren"

12 livsregler - en summering