9-årsdag för min blogg

Igår var det nio år sedan jag skrev och publicerade mitt första blogginlägg här på bloggen Hedin Exformation. Det har hänt en del sedan dess...

Bland annat så har jag ju skrivit och gett ut min nya bok "Exformativt ledarskap - 49 nyanserade framgångsrecept". Boken bygger vidare på ett noga utvalt axplock av inlägg från denna blogg. Det känns bra. Syftet med boken är att på ett överskådligt sätt presentera ett antal framgångsrecept som leder till ett ännu mer modernt, effektivt och välmående ledarskap. Min ambition har varit att korta ner och återanvända det som redan skrivits utan försök till omskrivningar. Mitt mål har varit att på en sida sammanfatta själva essenser från en fackbok, en TED-föreläsning eller motsvarande. Utöver det har jag tagit mig den konstnärliga friheten att formatera varje sammanfattning på ett för mig visuellt attraktivt sätt som förhoppningsvis kommer beröra dig som läsare. Jag har velat skapa en överblick över vad som krävs av en ledare i dagens samhälle, där mina nyckelord är att vara nyfiken och att agera nyanserat

Kom också ihåg: 
- Lyssna inte så mycket på vad jag säger utan försök förstå vad jag menar!

Häng gärna med på min resa som börjar för 13,7 miljarder år sedan och slutar med nyvunna insikter att motion och träning stärker din hjärna:



Läs smakprov från boken och kolla in vad andra tycker via denna länk.

Det är alltså nio år sedan jag började blogga. Tänk vad tiden går. I början handlade det mycket om att lära mig hur det går till och att också våga formulera mig samt utsätta mig för möjligheten att få kritik. Jag har inte fått så värst mycket negativ kritik - det är väl fördelen med att inte vara alltför välkänd. På senare år har jag märkt att det här sättet att formulera mig passar mig bra. Jag gillar att "vaska fram" godbitar ur olika texter om ledarskap. Det har väl kommit att handla mer och mer om ledarskap även om det ibland smyger sig in lite om effektiv kommunikation också. Begreppen hänger ju ihop liksom. Nåväl. Kolla gärna in mina inlägg från tidigare årsdagar så får ni en bra "bestOf-feeling":

Kuriosa. Det inlägg som fått mest visningar är "Feedback-trappan" skriven juni 2010 - det har visats 9857 gånger...

Om jag ska avsluta med något intressant Youtube-klipp, så får det bli ett klipp från Henrik Jönsson som analyserar den kulturkrock som vi fick bevittna när Jordan B. Peterson gästade Skavlan - mycket nöje:


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

IT outsourcing som ett äktenskap

Förändring - "Fyrarummaren"

12 livsregler - en summering