Välkomna ...

... till denna blogg.
Jag har skapat denna blogg med syfte att reflektera kring termen exformation, både utifrån den rent vetenskapliga definitionen och utifrån ett mer vardagligt perspektiv. Ordet exformation "uppfanns" av den danska filosofen Tor Nörretranders och beskrevs utförligt i hans bok Märk Världen skriven 1991. Jag läste denna bok för tiotalet år sedan för första gången. I samband med att jag läste boken igen i somras så växte tanken fram att jag måste hitta ett sätt att marknadsföra detta eminenta ord för en något bredare publik. Därav denna blogg.

Jag har också medvetet valt Blogger som värd för denna blogg, då jag tycker Google´s målsättning (som ju är Blogger´s ägare) har starka kopplingar till ordet exformation (utifrån Google´s målsättning att ordna världens samlade information och göra den tillgänglig för alla).

Jag ser fram emot en givande kommunikation via detta forum och hoppas jag på detta sätt kan bidra till att ordet exformation får ett fastare fotfäste i det svenska spåket.

Då kör vi - håll i hatten ...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

IT outsourcing som ett äktenskap

Förändring - "Fyrarummaren"

12 livsregler - en summering